Hvordan finne den beste bedriftsnettsløsningen?

Mange tilbyr et bedriftsnett som dekker de viktigste behovene, men fortsatt er det en betydelig forskjell på leverandørene. Dette påvirker hvor tilgjengelig du er for innkommende henvendelser fra kunder og samarbeidspartnere. Det er mye å vurdere før du kan velge den løsningen som passer best for din bedrift. I denne artikkelen ser vi på noen av de vurderingene og mulighetene du bør gjøre før du velger leverandør av mobilt bedriftsnett.

Bilde av person som ser på mobilen

 

Det kan være tidkrevende å holde oversikt over hva de ulike leverandørene tilbyr. Om du gjerne bruker tid på andre ting enn å holde oversikten over bedriftsnettet og mobilabonnementene til bedriften, så kontakt oss gjerne for å finne det beste bedriftsnettet. Mobito har alltid oversikt og gjør gjerne jobben, samtidig som vi kan forhandle frem en billigere avtale.

 

Både IP-telefoni, fasttelefoni og mobiltelefoni. Det er ingen tvil om at det hele blir litt lettere dersom en operatør kan lever alt.

 

App. Hvilke funksjoner har appen? Er det integrert opplysningstjeneste? Har den oversikt over samtalelogg? Kan man logge seg inn/ut av løsning? Hvor enkelt er det å sette over telefonen til en kollega? Med mobilen i hånda eller lomma til enhver tid kan det være veldig behagelig å ha flere funksjoner tilgjengelig via appen.   

 

Stor forskjell på selvbetjeningsmuligehter. Ved noen tilfeller er det nyttig å kunne endre talemeldinger ettersom åpningstider varierer gjennom året. Kan du endre talemelding og åpningstider i f.eks påsken og julen uten å ta kontakt med kundeservice? Kan man enkelt legge til nye ansatte i svargruppe?

Vil dere ha fastnett hovednummer som tilsier hvor i landet dere holder til? Eller vil dere ha mobilt hovednummer? Ikke alle kan tilby begge deler.

 

Hvordan ser dette ut på en PC? Alle grensesnitt er naturligvis ikke helt like. Hvordan det ser ut er definitivt en viktig del av brukeropplevelsen.

 

Ulike typer exit på en kø. Hvis ikke personen som ligger først i køen har muligheten til å ta telefonen vil man naturligvis bli satt over til neste i køen. Å sette opp køen er en ting, men hvilke muligheter er det i forhold til exit? Vil det bli sendt en melding automatisk til en e-post? Kan man få en melding på mobilen? Hvilken ansatt skal i så fall motta dette?

 

Pris. Dette kan fort være en overraskende faktor for mange. Leverandørene priser sine tjenester ulikt. I tillegg kan vilkårene i avtalen fort gjøre det hele litt dyrere enn først antatt. Noen tar betalt for løsning, altså per tjeneste, som for eksempel hovednummer eller kø. Andre levereandører tar betalt per bruker. Fordelen med dette er gjerne at antall brukere som har tjenesten er valgfritt. Det kan være greit for noen, men ikke alle. Andre operatører tar betalt per bruker, men krever at alle abonnement har tjenesten

 

Integrasjon. Det er ikke så mye tvil om at det er mer effektivt når ulike verktøy integreres. Det tar bort en god del manuelt arbeid vi gjerne vil være foruten. Når det gjelder bedriftsnettet har noen operatører løsninger som kan integreres med det meste. Det kan være blant annet CRM-systemet eller Office 365.  Andre har svært begrenset med integrasjonsmuligheter.

 

 

Mobito kan kutte kostnader for din bedrift ved å finne den beste leverandøren, og i tillegg gjøre jobben for deg. La oss kontakte deg for å forklare hvordan.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *